Cykeln är en Fuji SST 1.0 och den är en väldigt styv och lätt cykel (7 kg enligt Fuji) med Dura Ace drivlina, kolfiberhjul och kolfiberram. Ramen har asymmetriska kedjestag för att vara styvare på drivsidan.
Komponenterna är tre år gamla men rörliga delar som tex trissor, kedja, drev och vevlager är bytta och fräscha. Ramen är två år men nylackerad förra året. Förutom en liten lackskada på överröret som är mindre än ett knappnålshuvud är den väldigt fin i lacken. Cykeln har jag använt nästan uteslutande för tävling och knappt använt den som träningscykel.
Just nu är det integrerad sadelstolpe men det följer med en lös (oanvänd) sadelstolpe så att sadelhöjden kan justeras. För den som har lika långa ben eller kortare ben än mig (jag är 188 cm) går det förstås bra att kapa stolpen till rätt längd. Fälgarna är helt i kolfiber (inklusive bromsytan) 58 mm höga och väldigt stabila.
Kontakt:
58
|
|
Ram
|
High Modulus D-6 carbon
|
Vevparti
|
Shimano Dura Ace HollowTech II w/ Integrated Spindle, 39/53T
|
Vevlager
|
Shimano Press In Bearing system
|
Framväxel
|
Shimano Dura Ace, F-Type-Braze On Mount
|
Bakväxel
|
Shimano Dura Ace, 10sp
|
Växelhandtag
|
Shimano Dura Ace STI shifter/brake,
20-speed Flight Deck compatible
|
Kassett
|
Shimano Ultegra 11-25T, 10sp
|
Kedja
|
Shimano Ultegra, 10sp
|
Hjul
|
Oval W-945 Carbon Rim w/ Alloy Braking Surface, 58mm rim-700c, Sealed
bearings
|
Bromsar
|
Oval RB-900 CNC Alloy Dual Pivot w/Swiss Stop Carbon Pads
|
Växelreglage
|
Shimano Dura Ace STI (höger är Ultegra)
|
Styre
|
FSA No. 42 1 1/8"U- 1 1/2"L Integrated, w/Carbon convex topcap
|
Styrstam
|
Oval R-900 Carbon Alloy matrix, 31.8mm, +/-6 degrees
|
Sadel
|
Selle San Marco Aspide eller Oval SR-900 Flat w/ Carbon rails
|
Vikt
|
15.5 lbs / 7.0 kg
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar