torsdag 27 oktober 2011

Premiär på trainern

Hade säsongspremiär på trainern i går. En tacx Fortius som är av modell "ansluten till PC" vilket betyder att jag kan välja lite olika träningsalternativ. I går kväll körde jag dock enklast möjligt och helt fantasilöst fyror i 55 minuter. Även om det var en god stund sedan tävlingssäsongen slutade, och formen därmed självklart har dalat, var effekten i benen katastrofalt dålig. Katastrofalt är väl kanske ett missbruk av ordet men effekten var ca 20% lägre än den borde vara och det tappet tycker jag inte man med fog kan härleda till dålig dag eller att det var länge sedan tävlingssäsongen slutade. Har ingen förklaring och får väl prova några gånger till innan jag deppar på fulltid.

I väntan på nästa pass på trainern ska jag avklara nästa styrkepass i morgon. Jag får fokusera på det så länge.

3 kommentarer:

  1. Premiär!!! Jag har nog 15-20 pass bara den här månaden, jag bor på fel ställe helt klart.

    //Janne

    SvaraRadera
  2. Öööööh! Ja! ;-) /Mats

    SvaraRadera
  3. Janne: Shit, jag förstår varför jag cyklar saktare än er...jag har typ 2 pass. (dock kanske 10 pass löpning och ett simpass)

    Mats: Har för mig att du o Per jämförde Powertap mot din Fortius och det skillde väl 15-20% eller så. Min Fortius visar perfekt (efter lite justerande). Lite frustrerande dock, hade ju längtat efter att få dra lite högre effekt för en gångs skull ;-(

    SvaraRadera