måndag 3 september 2012

Vinteride

Med värmen brukar min motivation att aktivera mig alls försvinna och den rutinen lät sig inte avvika i år heller. Har så smått börja känna mig bättre och faktiskt provat ett pass utomhus på cykeln men förutom den enstaka timmen har det inte blivit mer sedan TOJ. Tror faktiskt inte att jag hade cyklat mer om jag känt mig pigg heller. Motivationen försvinner helt enkelt. Lika pålitligt som tidigare år. Må hända lite tidigare än vanligt. Hittills har den kommit tillbaka efter ett par månader. I början lite smygande men i december/januari brukar den vara på topp igen.Misstänker dock att den inte kommer tillbaka alls en vacker dag men då får det bli så.

Idag skiner iaf solen så jag funderar faktiskt på att vara med på Gimonäs tempoträning i kväll. Brukar vara 21 km med tidtagning. De fakto har jag inte kört ett tempolopp sedan U6 för en och en halv månad sedan och däremellan varit sjuk stora delar av tiden. Viktigt att komma ihåg det när man ger sig på, kanske sista tidsträningen för säsongen så att det inte blir hängläpp genom hela vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar