fredag 11 januari 2013

Fyra x syra

Alla pass på GC körde jag i komfortzonen med något enstaka undantag uppför någon av kullarna. Tänkte att jag behöver spara dom hjärncellerna till hårda och många inomhuspass på trainern i stället. Sedan var det ju faktiskt semester :-)

I måndags körde jag igång med trainerträningen igen med ett 5x4 på 400 W som följdes upp på tisdag med ett tröskelpass 5x10 på 300 W. Sedan jag kom hem från GC har sömnen varit lite si och så men i går natt sov jag som en tonåring så när det drog ihop sig till trainerpasset i går kväll laddade jag på med 420 W och brände av 4x4. 420 W är mer än det normala 400 W och redan efter andra fyran började hoppet att vackla. Under den tredje tänkte jag att det får bli den sista men hur det nu gick till vet jag inte men jag laddade ändå på en sista fyra och lovade mig själv att det var ok att bita av den om det skulle bli alltför jävligt. Kanske var det lukten av rekord som gjorde att jag ändå lyckades ta mig igenom även den sista fyran. Det var definitivt inte sunt förnuft eller någon annan rationell förklaring i alla fall. Kanske kan det ha varit minnena från alla soliga pass i komfortzonen på GC J


2 kommentarer:

  1. Det är inte utan att man blir imponerad. 13 dagar och nästan all tid i komfortzonen, det tar sig!

    Fyror på 420W är väl iofs helt okej också...

    SvaraRadera
  2. I och med detta så har jag förbrukat alla mina träningsdagar i komfortzonen. På Mallis är det full gas igen som gäller ;)

    SvaraRadera