måndag 24 juni 2013

Dom svenska mästerskapen

Gick av stapeln förra veckan i Åstorp utanför Helsingborg. Torsdag innebar tempolopp och jag startade sjua från slutet. Har ju i praktiken ingen betydelse var jag startar så länge som det inte är först eftersom jag inte får några tider på dom övriga cyklisterna.

Var osäker på min egen form som mest vacklat senaste veckorna och ljusglimtarna har varit få. Banan hade jag rekat i bilen dagen innan och konstaterat att det skulle bli ett krävande lopp. En lite längre backe i början av banan som sedan fortsatte med vindar och böljande terräng. Inte någon bana som passar mig men faktiskt en utslagsgivande och rättvis bana.

Under loppet försökte jag ta det lite varligt i början men den inledande backen gjorde att jag drev upp tempot och förmodligen öppnade jag hårdare (för hårt) än jag brukar göra. Försökte som vanligt att hela tiden ligga på och fokusera på att loppet. Märkte på snittfarten att det gick långsammare än vanligt och jag tror att den till slut blev precis över 43 km/h. Gustav Larsson som hånade oss andra berättade att han haft en snittfart på 48. Resultatmässigt blev det en 23:e plats vilket är min sämsta hittills så jag är varken nöjd med prestationen eller resultatet.

Linjeloppet tänkte jag återkomma senare med.

2 kommentarer:

  1. Vi grät på varje backkrön, men gjorde vårt bästa, Mats!

    SvaraRadera
  2. Ja, tyvärr räckte det inte längre denna gång men nästa år, då jävl...

    SvaraRadera