torsdag 8 maj 2014

Stockholm Gran Fondo

Sitter och ser över min tävlingsplanering närmaste tiden och blir lite nyfiken på Stockholm Gran Fondo. Arrangemanget verkade ett tag att ställas in men nu skall det tydligen gå av stapeln. Det är bra att vi får fler cykelarrangemang i Sverige men när jag läser om just detta så inser jag att jag inte är en del av målgruppen.

För det första verkar det inte vara någon tävling i bemärkelsen först till mål utan tiden startar när man lämnar starten och stoppas när man passerar målet. Man kan anmäla grupper eller köra individuellt och anmälningsavgiften är 1195 kr. Väldigt likt Vätternrundans upplägg. Kunde förstås vara trevligt att få köra med en massa andra laddade och glada cyklister men INTE för 1195 kr. Dom lägger jag hellre på något annat roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar