måndag 6 september 2010

Bra veterancupsavslutning



Blev en tung men lyckad helg i Örebro där jag lyckades vinna både tempoloppet och linjeloppet. 

Tempoloppet blev en plågsam historia från första tramptaget när jag kände att mjölksyran smög sig på trots att pulsen inte alls var på den nivå som den borde. Bara att bita ihop och se till att benen gjorde det jobb som vi hade kommit överens om. Blev iaf dagens snabbaste tid med 44 sekunder och 15 friska cup-poäng.

Söndagens linjelopp blev en ryckig histora och direkt från start avslöste rycken varandra. Eftersom banan i det närmaste var platt som en pannkaka var det svårt att få en lucka till klungan. Först efter ca halva loppet fick jag hjälp av min lagkamrat Per att skapa en lucka och strax därefter fick jag sällskap och vi två lyckades hålla en lucka till klungan hela vägen in till mål även om den blev liten på slutet. Ytterligare 15 friska cup-poäng gjorde att jag säkrade cup-segern i H40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar