tisdag 14 september 2010

Säsongsavslutning

Linjeloppet på Norrlandskan fick bli årets sista cykellopp. Fick stryk i spurten av Fredrik Kingstad Östersund CK, vilket var rätt så väntat. Försökte trötta ut honom lite på sista varvet men det hjälpte föga och han passerade mig några meter före mål.

Just nu vet jag inte om det är skönt eller trist att säsongen är slut. Det är skönt för att min hjärna inte orkar plåga stackars benen mer. Det känns vemodigt och lite tomt eftersom jag har uppnått alla målsättningar jag hade inför säsongen och faktiskt lite till. Vad ska jag hitta för realistiska mål inför nästa säsong som gör mig motiverad att dreggla mig igenom flera intervallpass i veckan på spinningcykeln?

Årets stora mål var guld på tempoloppen på veteran-SM men en tre veckors förkylning satte stopp för det. Däremot kunde jag tillsammans med mina lagkamraters fantastiska lojalitet köra hem guldet i linjeloppet i stället. Mitt misslyckade tempolopp glömdes snabbt bort när mina kamrater från uppväxten i Sollefteå överraskande och helt utan min kännedom stod och sprutade Champagne när jag passerade mållinjen. Dom hade rest genom halva landet för att fira min 40-års dag :-)

Ungdomskamraterna från uppväxten i Sollefteå

Nu tänkte jag iaf gräva fram löparskorna och börja jogga så smått och vila hjärnan så kanske motivationen och gnistan växer fram i takt med att vintern gör sitt antågande här i Kiruna.

Resultatbörs 2010
SM-guld H40 linje
SM-silver H40 partempo
SM-brons H40 lag
Team Norrbotten bästa klubb på Veteran-SM
1a Kalas-cup veteran H40
Brons Nordiska mästerskapen tempo H40
6a Nordiska mästerskapen linje H40
1a Norrlandsmästerskap Elit tempo
2a Norrlandsmästerskap Elit linje

Tack 2010 :-)

Bronsmedalj H40 Nordiska Mästerskapen tempo i Hamar

Guldmedalj H40 Svenska Mästerskapen linje

Team Norrbotten bästa klubb på Veteran-SM 2010


2 kommentarer:

  1. Jag måste få säga Grattis till en grym säsong!

    SvaraRadera
  2. Tack Per :-) Tack själv för sällskapet till alla tävlingar i sommar.

    SvaraRadera