lördag 11 september 2010

Norrländska tempomästerskapen

Det var en lång resa till Härnösand från Kiruna och det var mer morgon än kväll i "går" innan jag och min reskamrat Per kunde lägga omkull kroppen. Kanske var det därför som kroppen kändes ordentligt seg under uppvärmningen? Däremot så vet jag sedan tidigare att den mentala inställningen är helt avgörande för ett bra tempolopp och att känslan i kroppen inte alltid behöver betyda så mycket.

Banan bjöd egentligen inte på några överraskningar förutom att det var två vändpunkter. Annars lite motlut med efterföljande utförslut, osv. Försökte kämpa på hårt som vanligt men jag var lite osäker efter målgången när jag såg vad låg medelfart jag hade haft. Resultaten visade däremot att min goda form håller i sig och jag fick vara snabbast för dagen. Alltid skönt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar