fredag 4 februari 2011

Finbesök från Nybyn

I helgen kommer Per och Johan från Nybyn upp och besöker mig i Kiruna. Tanken är att köra ett lite training-camp med tonvikten på skidor. Dessvärre hotar väderinstitutet med massor av dom kalla graderna så vi kanske får klämma in ett pass på trainern i mitt varma hem.

Min fyrbente kamrat Pirac har haft drygt 2 tuffa veckor. Det började med att vi drog ut några tänder eftersom han ändå kommer att tappa dessa. Han tål nämligen inte sina egna tänder vilket gör att tandköttet inte alltid orkar med att skydda tanden. Alltså, bättre att förekomma än förekommas tänkte husse, och Pirac blev några tänder fattigare och otroligt utslagen efter narkosen. Det tog nästan 2 dagar innan han var uppe på hyfsat stadiga ben igen. Efter två veckor hade det börja läka fint utom i hålan där det tidigare hade suttit en kindtand. Efter ytterligare ett veterinärbesök och ytterligare ingrepp skulle det väl bli bra. Eller?

För att lindra tandvärken fick Pirac värktabletter som det senare visade sig vara en katastrof för magen och dess bihang. Fontän baktill, både ute och inne :-( Så inte nog med att han hade tandvärk: Nu gjorde värktabletterna att han varken drack eller åt och var fortfarande under isen.

Nu har det gått drygt ett dygn sedan den senaste tabletten och han har återfått krafterna, matlusten och vätskebalansen. Allt utom tänderna med andra ord, fast dom är han blåst på för alltid.

Eftersom han är till åren kommen känns det lite oroligt när han blir så ynklig men denna gång verkar han repa sig bra iaf :-)


På cykelfronten klämde jag ett nytt rekord på mina tior i veckan och fick till en ökning med 5,2% (ca :-) ) sedan i höstas.  Men den sista tian gjorde att jag var tvungen att ansöka om skuldsanering för det var ingen behaglig resa. Men den satt skitfint och är ett steg i rätt riktning inför sommarens bravader på mina fujisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar