måndag 28 februari 2011

Bra cykelhelg

Som bloggens namn antyder är det inte alltid så gynnsamma cykelförhållanden i Kiruna. Men i helgen var det bara några få minusgrader och på lördag tom solsken vilket jag utnyttjade till fullo. Drygt 4 timmars cykeltid på lördag och 4:20 på söndag gjorde att benen kändes riktigt mosiga på söndagkväll (oroväckande nog).

Det kändes fantastiskt bra att få till lite distansträning och efter en djup motivationssvacka (jo, jag kan faktiskt ha det) känns det helt plötsligt som att jag kommer att övervintra även denna vinter och landa med hjulen först.

Och för er som undrar: Det är nu 45 dagar kvar till Mallis. "Café con leche"

2 kommentarer:

  1. Ahh!
    Det var verkligen en kanonhelg :-)
    Mallis, åhh ändå!!!
    Ta en macchiato för mig när ni nu ändå är där i värmen...
    Hur många härifrån är det som åker ned?
    /Mats

    SvaraRadera
  2. När vi är som flest är vi nog 10 st från norrbotten fast vi kommer att bo på 3 olika ställen. Men det kommer säkert att bli en del gemensam träning ändå. Ön är ju inte så förfärligt stor. För mig är Mallis en av säsongens höjdpunkter så jag kan starkt rekommendera en resa dit :-)

    SvaraRadera