söndag 6 februari 2011

Per orkar inte alltid...

Blev en bra träningshelg med kamraterna från Älvsbyn men skidåkning både lördag och söndag. Det var nästan 20 grader kall och nysnö båda dagarna så det var inte det perfekta glidet men det var lugnt och skönt ute på spåren.

På lördag kväll provade vi Pers bakhjul med effektmätare på min trainercykel. Mätaren på Pärs hjul visade nästan 15% mindre än min trainer men jag har ingen lust att kalibrera/justera om den eftersom mina referenser försvinner. Det gör inget om den visar mycket fel. Det viktigaste är att den visar lika fel varje gång.

Både Pär och jag körde en 20:a på max efter skidåkningen så vi hade båda två rätt slitna ben. Ändå klämmer Pär i med en ökning på typ 15%!!! Snyggt Per :-) Hur lyckas man med det? Skulle jag gärna vilja veta. För mig var det första gången som jag klämde max på en 20:a så jag saknade referenser men det hade säkerligen inte blivit något rekord. Johan som satt i soffan och smuttade på lite rödvin tyckte att "det såg lite jobbigt ut".

Så var det Per som inte alltid orkar lyssna på mina lysande ideér och bestämda åsikter om diskmaskiner. När jag halkar in på ämnet glider han iväg och låtsas ha nåt viktigt att göra i rummet bredvid. Men på min egen blogg kan jag ju smyga in några grundläggande tankar.

1. Varför är det bara ett skåp i köket som är blött (läs diskmaskin)? Alla skåp borde kunna fungera som diskmaskiner så när allt i skåpet är redo att diskas så trycker man på knappen och när det är klart så är det bara att låta disken torka så är det klart. Inget flyttande från diskmaskinen till ett torrskåp.

2. Man behöver inte diska porslinet innan man ställer in det i diskmaskinen av den enkla anledningen att ingenjörerna som konstruerat maskinen med all säkerhet har förutsett att porslinet kommer att vara smutsigt. Den klarar det.

Nu väntar två vilodagar och dom ser jag fram mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar