måndag 23 maj 2011

Cykelledigt och däckmontage

Har varit cykelledig i helgen med en massa trevliga stunder och mycket god mat. Nu är vardagen åter på besök och även cyklingen på kvällarna. Har fortfarande inte tävlat något i år så formen är inte riktigt prövad. Körde förstås Sa Calobra och Piggen på Mallis i april med något sämre resultat än förra året men då hade jag precis varit feberkrasslig i två omgångar och förhoppningsvis påverkade det formen då. Till helgen är det i alla fall dags för tävlingspremiären när BikeBoost går av stapeln här i Umeå. På lödag 28 km tempo och på söndag 150 km linje. Har inte för avsikt att spara på krafterna utan räknar med att köra på i sedvanlig ordning.

Limmade på nya däck på Stinger 90-hjulen sent i går kväll men det hade lika gärna kunna bli en däcklös kväll. Kom stressad till stor-coop och skulle hämta ut däcken och nu för tiden är det ofta smidigt med avin i form av ett sms i stället för den gamla pappersvarianten. I går hade jag däremot röstat på pappersvarianten... 10 meter från ingången till stor-coop tappade jag telefonen i backen så batteriet och telefonen åkte åt var sitt håll. Det har hänt förut och brukar gå bra, men i går föll det sig inte bättre än att displayen slutade fungera så jag kunde inte läsa mitt avi-sms vilket är det enda sättet spå man kan söka fram paketets placering bland hyllorna. Inte namnet eller adressen kan dom söka på i systemet för att hitta paketet utan bara avi-numret. Bravo!

Nu hade jag turen att tjejen som jobbade med att lämna ut paketen tog sig tid att på vinst och förslut göra en visuell googling bland alla paketen i hyllorna och dessutom sån tur att hon faktiskt hittade paketet. Så att det blev så sent innan jag kom hem med däcken att jag fick limma i skymningen och att det kom klister både här och där på hjulen gjorde inte så mycket. Jag är ju ändå mannen utan tålamod... Ingen finess alltså utan mest fokus på att få det gjort. Och det fick jag ju :-) Lite klister här och där... Huvudsaken att däcken sitter fast där dom ska så kan jag lägga finesserna på annat i stället.

I kväll är det Gimotempot och då tror jag att vi ska köra samma sträckning som till helgens tempolopp. Blir att dregla lite längre än vanligt i kväll alltså.

Trampa på så ses vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar