lördag 14 maj 2011

Första distanspasset

Sedan hemkomsten från mallis har det nästan uteslutande varit träning på tempocykeln eller intervallträning med linjecykeln så det kändes skönt att få köra ett distanspass idag. Har lite svårt rent allmänt att motivera mig till distanspass eftersom jag är rätt otålig person. Blir rastlös nästan direkt och sen handlar det mest om att sitta av tid i sadeln. Försöker lägga in lite kortare intervallsektioner men distanspassen är fortfarande trista på svenska vägar. Höjdpunkten blev grillkorven på Statoil i Vännesby :-)

Även fast jag bott 8 år i Umeå innan perioden i Kiruna så hittar jag dåligt på vägarna runt Umeå och idag bar det sig inte bättre än att jag fick harva på en grusväg i ca 20 km. Vägen så bra ut i början så jag trampade på men så blev den sämre och sämre fast till slut finns det liksom ingen återvändo utan det är bara att trampa vidare. Fick i alla fall se Vitvattnet utanför bjurholm och det blir nog inga fler svängar dit misstänker jag.

Min telefon klarade inte sportdrycksbadet tidigare i veckan helt helskinnad. Telefonfunktionen lagade sig själv efter att telefonen fått torka över natten men tydligen gick det inte lika bra för kameran som inte vill fungera. Annars hade jag kunnat bjubba på ett fint foto från Vitvattnet :-)

Trampa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar