måndag 2 maj 2011

Mycket nytt

I dag var det mest nytt från morgon till kväll: Piracs första dag på hunddagis, min första dag på nya jobbet, första träningen med Gimonäs (Gimotempot) och ny spis hemma i köket. Inte lika nytt: Hade snabbaste tiden på Gimotempot (skönt), det snöade lite under loppet. Perfekt att det snöade för jag som bott i Kiruna fem år borde rimligen ha fördel mot dom andra när det snöar och är kallt ;-)

Fick ett kort mail av Per Nilsson härom dagen som beklagade sig över sina trötta ben. Hallå... Två veckor på Mallis ger trötta ben (grabben verkar inte ha greppat allt inom fysiologin ;-) ). Jag hoppas han ser kopplingen och inte deppar ihop utan vilar och kommer igen med starka och friska ben efter några vilodagar.

Lite annat smått och gott som hänt under helgen och dagen.
- Tog cykeln till jobbet i morse och upptäckte att dubbdäcken fortfarande satt på.
- Hittat ett fik i Umeå som har magiskt goda morotskakor och tosca-chokladkakor. Tufft att motstå för en ryggradslös sockernasse som mig.
- Invigt nya kolgrillen.
- Köpt färdig grönsallad för 99 kr kilot vilket borde vara den dyraste gurkan i mitt liv.
- Invigt mina nya Stinger-nior även om jag fick montera andra däck än planerat eftersom det blev en liten miss i däckbeställningen (typ kanttråd i stället för tub).
- Fått nya ytskikt i lägenheten.
- Tom P hade tredje bästa tid på Hofvettempot och var väldigt nära att köra skjortan av "ungdomarna".
- Haft besök av mamsen som återlämnade Pirac som varit på kollo i en månad.

Kämpa på!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte några mils cyklande med er gubbar borde slita så hårt, men jag hade tydligen lite otur när jag tänkte där. Den mänskliga kroppens fysiologi är uppenbarligen inte lika enkel att förstå sig på som t.ex... spansk rördragning ;-)

    SvaraRadera
  2. Oturen drabbar även de bästa ;-)

    SvaraRadera