fredag 1 juli 2011

Tummen upp för Lewa Sport

Vad enkelt det är att vara konsument när man får bra och tom bättre service än man förväntar sig. Förra året köpte jag ett par störtsköna HED Stinger 60 av Lewa Sport (http://www.lewasport.se/) men redan efter ett par tävlingar började lagren att glappa. Skickade ner hjulet till Anders på Lewa som bytte lager men jag tyckte fortfarande inte att det blev så bra som det borde vara på ett par hjul i den prisklassen. Anders bytte lager igen och den andra gången monterade han dessutom in keramiska lager. Tyvärr blev heller inte det så bra och efter lite diskussioner med Anders på telefon föreslog han att jag skulle prova med en genomgående axel vilket är den lösning som används på årets modell.

Direkt efter att Anders hade föreslagit genomgående axel lade han den på brevlådan till Sollerön där jag befann mig för att köra SM. Axeln var enkel att montera och nu är glappet borta och jag är en helnöjd konsument. Det är gånger som denna som man ska påminna sig att det kan vara värt den där lite större prislappen i stället för att spara på den och beställa från USA eller någon annanstans långt borta.

Tummen upp för kanonbra service av Lewa :-)

1 kommentar: