fredag 16 december 2011

Det har hänt igen

Tredje veckan på raken som jag har kontinuerlig träning och direkt känner jag att om det fortsätter så här kan det gå hur långt som helst. Så tänker jag lite pretentiöst när jag sitter här med det senaste intervallpasset i benen och mår sådär gott som man kan göra efter att ha genomfört ett grispass. Nu gäller det att få till dom där följande 20 (ish) veckorna fram till säsongen så då ska det ordna sig till slut.

Det ska jag klara tänker jag och bestämmer mig för att ta ut segern i förskott över att ha varit träningsflitig hela vintern redan nu. Den är ingen riktig glädjespridare där den står trainern. Musik och TV har inget eller iaf väldigt lite att bidra med för att få klockan att röra på sig framåt. Fantastiskt negativa tankar är rätt vanligt när jag sätter mig på trainern.

Men hur det än är så hittar jag motivation tätt som oftast och kämpar vidare med intervallerna. Det blir inte så långa pass men rätt intensiva och effektiva. Det blir inga 5-timmarspass som Tom P brukar beta av på helgerna (hur bär han sig åt för att inte få hjärnskador?) men en bra vecka blir det 2 intervallpass á 1 timme.

Veckans halkväder gjorde att jag beställde nya dubbdäck med fler dubb till crossen för att slippa vara orolig att slira omkull i vinterhalkan. Den där cykelcrossen är verkligen ett av mina bättre köp av rullande kapitalvaror. Kan inte annat än att rekommendera den cykeltypen för alla cykelintresserade.

I morgon hoppas jag på besök från Kiruna av Janne Eriksson med familj som är på besök i Umeå. Cyklingen får bli antingen före eller efter besöket för det har förtur.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar