torsdag 22 december 2011

Julen närmar sig

Julen kryper närmare och personligen undrar jag om vi svenskar inte borde strukit julen i år. Nästan ingen extra ledighet förutom annan dag jul men den ska då buffra upp all julstress som säkert många dragit på sig genom att stressa för att kunna ta det lugnt under julhelgen. Stressa för att ta det lugnt! Låter lite som en logikvurpa.

Själv kommer jag troligen att jobba i mellandagarna och kanske ta lite ledigt efter nyåret men det beror lite på vädret också. Är det griskallt har jag kanske ingen lust att slösa semesterdagar på att inte kunna vara utomhus. Då sparar jag dom hellre till varmare dagar när man tex kan cykla :-)

I Umeå är det kallt idag men prognosen lovar varmare till kvällen och det skulle vara skönt att kunna få till ett pass utomhus i stället för ett kort och hårt inomhus. Dom får jag nog av ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar