torsdag 29 december 2011

Ledig men lite träning


Julen är en tid när jag har mycket som jag vill försöka hinna med. Hälsa på familjen, handla julklappar, laga mat, äta mat (så klart), träna, sova osv. Det innebär att det inte hamnar några distanspass i träningsdagboken utan snarare korta pass på trainern när tillfälle bjuds.

Förra veckan slutade med 5 timmars träning fördelat på 3 pass men med tanke på att det var julafton mitt i allt så vill jag vara nöjd.

I dag är det torsdag, dvs inte så mycket kvar av veckan och hittills står det 2 timmar träning i dagboken. I förrgår kunde jag köra backintervaller uppför halstaberget i Sollefteå. Är lite osäker på höjdskillnaden men jag gissar på att det ligger i trakterna kring 250 m.

Jag har kört uppför vägen till toppen många ggr tidigare men det var väldigt mycket tyngre att göra det med crossen på snö än med linjecykeln på torr asfalt. Varje repa uppför backen tog ca 17 minuter från Sibylla på stan till skidskyttestadion på berget. Det hela började lite oroväckande med ett ordentligt snöväder där det snöade på bredde och blåste ordentligt. Som tur var ett kort infall av Bore som snabbt gick över. Fick till slut fina förhållanden att cykla i och totalt nästan en timmes uppförscykling. Varmt uppför och svinkallt nedför :-)

Till helgen blir det förmodligen skidpremiär och cykeln får stanna inne några dagar och vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar