tisdag 14 februari 2012

Motiverad

Har som jag skrivit tidigare tagit några lugnare dagar efter hemkomsten från GC. Men i helgen brassade jag igång med träningen igen med två bra dagar i vinterkylan. Toppade dessa dagar med ett stenhårt tröskelpass på trainern i går och klämde i med nya effektrekord för året. En riktig motivationshöjare!

Trots en lugnare vecka kunde jag summera träningstiden för vecka 6 till 8,5 timmar. Kan låta lite mycket men det beror i så fall på att helgens pass blev av lite längre sort (med mina mått). Jag skulle kalla dom för snabbdistans. En träningsform som jag har märkt att mina ben svarar bra på. Den är slitsam men nyttig.

I dag kommer jag förmodligen att klämma i med ett benpass på gymmet. Jag har svårt att motiverar mig till dessa pass eftersom jag ALLTID får träningsvärk. Mellan augusti och november kör jag två styrkepass i veckan för benen i gymmet och då går jag med oavbruten träningsvärk i fyra månader. Fråga mig inte varför men så är det. Det tär på motivationen. Fr.o.m. första mars kommer jag hur som helst att lägga ner gymträningen för säsongen och bara köra styrka på cykeln.

I helgen fick jag möjlighet att träffa några av mina syskonbarn och Kajsa som tycker om att åka slalom börjar bli riktigt duktig. Liften åker hon numera helt själv. Det är fantastiskt med barn och vilka framsteg dom kan göra från en dag till en annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar