fredag 3 februari 2012

Plattetapp

Efter gårdagens vilodag var det dags att cykla igen. Hittade för en gång skull en rutt som inte inkluderade hundratals höjdmeter. Tor att jag kom undan med uppskattningsvis 600 höjdmeter på 4,5 timmar och det betraktar jag som en plattetapp med tanke  att jag är på GC. Körde bitvis riktigt hårt med kände mig ändå pigg i benen när jag rullande in framför hotellet.

Jag har inte hittat någon riktigt bra karta som jag kan navigera efter så jag har fått anlita min gps som jag haft monterad på styret. Det är alltid lite osäkert att lita på tekniken och särskilt en gps med en karta som har några år på nacken.Innan jag åker ner i dalgångarna brukar jag kolla en extra gång att min gps inte lurar in mig fel spår, för det händer ibland. och har man då åkt utför en kvart eller så innan man blir varse att man måste göra en u-sväng och cykla upp igen så kan det leda till missmod i onödan.

Idag hände det dock att jag slarvade med kontrollen  toppen och  fick så klart göra en u-sväng efter att ha kört utför en god stund. Då var skiten bildlig kan jag säga. Dessutom var glykogenet slut och mörkret hände på låset. Kränkande för moralen kan jag säga.Kom iaf tillbaka innan mörkrets inbrott och efter att ha fått både en och två måltider i magen (plus en eller kanske två öl) så har livet kommit tillbaka dit jag önskar.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar