måndag 19 mars 2012

Efter sol kommer snö

Förra veckan inleddes med vila och dessutom en dag som jag var lite hängig. Utöver det gnetade jag ihop drygt 10 timmar i sadeln men bara ett pass med hög intensitet. Dom andra 9 timmarna blev med ganska låg intensitet.

Denna vecka inleder jag med att vara hängig och det är nog också vad jag skulle vilja säga om vädret. För efter lördagens väder med sol och 10 grader varmt kom bakslaget med snö i fm.

När jag bodde i Kiruna var det en bekant som lärde mig att man får räkna med 10 bakslag. Dvs 10 ggr som man tror att sommaren närmar sig men som förhoppningarna kyls ner av snö och kallare väder. I Umeå tror jag däremot inte att vi behöver genomlida den prövning som 10 bakslag innebär men en och annan är det nog läge att stålsättas sig för.

Nu hoppas jag på att få bli kryare till i morgon. Kanske jag provar att klämma i med en av Wieselblads pannkaksintervaller. Vilket jäkla skönt namn förresten. Pannkaksintervaller! Det är annat det än 70/20 eller 4x4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar