lördag 24 mars 2012

Jävla pannkaksintervaller

Hatar dom redan, efter första gången. Bådar inte gott inför framtiden eftersom jag tror stenhårt på stenhårda intervaller. Kroppen måste utsättas för något den inte klarar sedan tidigare och det kommer kroppen inte att tycka om utan den (iaf min) kommer att protestera.

Asjobbigt! Klart jag borde ha förstått att det inte skulle bli en dans på rosor när varje intervall skall pågå till utmattning!!! Rätt uppenbart att det är jobbigt kan man tycka.

Hur som helst så fick ordet pannkaka dubbel innebörd idag eftersom kroppen inte var riktigt tiptop efter veckans magbesvär så blev det inga rekordnivåer på motståndet. Siktade på 380 w och landade i följande resultat:
- 7 minuter (utmattning)
- 5 minuter (utmattning)
- 4 minuter (utmattning)
- 4minuter (utmattning)
- 3 minuter (utmattning)
- 2 minuter (utmattning)
______________________
totalt 25 minuters utmattning.

Det står inte pannkaksintervaller på schemat i morgon! Men på måndag: Då jävlar! För jag tror stenhårt på asjobbiga intervaller.

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat Mats! Det är hårda bud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tom! Siktar på nytt pass i kväll och om jag faller av cykeln av utmattning kommer jag att hålla dig ansvarig :-)

      Radera
  2. Vad räknar du utmattning, typ mjölksyrans övre gräns eller ännu mer? Eller typ 99% av maxpuls eller hur tänker du?

    SvaraRadera
  3. En undran till, sätter du bromskalibreringen (efter att ha värmt trainerhjulet ordentligt) till 0,0 (+ - 0,1 eller så) eller kalibrerar du till nått annat?
    Vad har du för typ av trainerdäck (Tacx blåa eller?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra året hade jag ingen riktig rutin för kalibrering vilket är synd eftersom jag inte kan jämföra mina värde i år med förra året.

      Men i år har jag infört en rutin:
      1. Pumpar däcket till 7 kg
      2. Cyklar 5 minuter.
      3. Kalibrerar trainern med mjukvaran.
      4. startar träningen.

      Jag kör med Continentals Hometrainer-däck.

      Radera
  4. Stefan, det är enkelt att svara på. När benen inte orkar driva runt pedalerna längre.

    SvaraRadera