onsdag 4 juli 2012

Sista rycket

Gör sista arbetsveckan före semestern denna vecka och direkt efter jobbet på fredag bär det iväg söderut. Målet är att landa i Tidaholm någon gång under söndag och sedan köra U6 cycle tour som startar med prolog på måndag. Har sett på anmälningslistan att det är bra cyklister med, bl.a. Danska landslaget. Så vad har en norrländsk veteran med det att göra kanske man undrar? Ja, inte vet jag men det ska ändå bli kul att både få köra så många etapper (har aldrig gjort det) och dessutom få göra det i stenhård konkurrens.

Träningen har fått ta en liten paus några dagar efter sm fram till i söndags när jag spottade i nävarna igen. Hade sällskap av Janne som jag vuxit upp med och vi fick en fin cykeltur tillsammans från Ö-vik till Sollefteå med avslut på Hallstaberget som innebar en avslutande stigning på ca 250 höjdmeter. Snittlutningen ligger mellan 5 och 6 % men i vissa partier är det 12% enligt Garmin så jag fick ta i med bägge benen (så att säga) för att ta mig upp.

På fredag startar veteran-SM och inte heller detta år kommer jag att vara med. På nåt sätt vil jag köra med elitlicens så långe det bara är möjligt. Veteranklasserna finns det gått om tid att svettas i. Daniel Dyrander kommer glädjande nog att köra veteran-SM i Härnösand för Team Norrbotten. Han bor i Skaulo och för er som inte vet var det ligger är det en by efter E10 mellan Kiruna och Gällivare (se http://kartor.eniro.se/m/9OBJK). Jag är säker på att han kommer att vara med i toppen på H40 på både tempoloppet och linjeloppet. Om tillfälle ges kanske det blir ett stopp i Härnösand för att hälsa på mina klubkamrater i Team Norrbotten, annars önskar jag alla lycka till på SM. KÖR HÅRT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar