torsdag 12 juli 2012

U6 Etapp 3

Etapp 3 var en linjeetapp på 17 mil och för en gång skull regnade det inte. Etappen kördes på en vargarna som va tre mil och innehöll två backar med en lutning på ca 5% vilket inte är brantare än att en ålderstigen elefant kunde hänga med.

Jag ville försöka komma med i en utbrytning på e tappen vilket jag ägnade dom första 12 milen till. Tror jag gick med 8 av 10 försök men missade den som till slut kom iväg. Mina krafter hade förstås börjat sina efter alla tokryck och dom sista milen av etappen var riktig jobbiga. I målbacken fick jag i princip tömma alla förråd för att rulla i mål i slutet på huvudklungan utan att klockan skulle ticka över till en ny måltid vilket jag lyckades undvika.

I totalen ligger jag på plats 29 och taktiken för dagens GP (etapp 4) är att hänga med huvudklungan i mål.

1 kommentar: