måndag 6 augusti 2012

Åter i blåstället

Nu är semestern (iaf sommarsemestern) slut för 2012 och idag var det dags att kliva i blåstället igen.

På cykelfronten försöker jag återfå formen jag hade före förkylningen men just nu är det tunga ben som blir trötta nästan direkt på varje cykelpass. Har kört lite tröskelträning på trainern och effekten motsvarar de jag brukar ha i början på varje vinter. Inte så upplyftande med andra ord. Känner mig lite orolig för Tour of jämtland som startar nästa onsdag. Det är en hel del bakcar som skall besegras och med mina 80 kg är det tillräckligt tungt, även med bra ben. Hoppas på en vädning inom en vecka.

I kväll väntar 2 x 20 min på trainern med några kortare intervaller som avslutning. Mos för hjärnan men mums för benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar