måndag 13 augusti 2012

Rast, vila

Kroppen svarar inte alls på träninging sista tiden. Benen blir klenare och klenare och kroppen segare och segare. Har hoppats att det ska vända spontant men det har inte skett så nu återstår det bara att vila och hoppas att någon där uppe kan ordna med en snabbfix innan TOJ.

I går limmade jag nya däck på tre hjul, bytte kedja och gjorde en allmän genomgång av cykeln inför TOJ. Då upptäckte jag att styret (kolfiber) hade blivit knäckt precis där styrstammen fäster. Eftersom jag gärna har ett styre som är helt så fick jag gräva fram ett nytt ur förrådet.

När jag upptäckte att styret var trasigt blev jag först frustrerad men sen insåg jag vad som hade kunnat hända under färd med ett trasigt styre och då blev jag lite lugnare. Dessutom hittade jag ett styre i förrådet inom loppet av några minuter vilket också känns som en bonus med tanke på hur det ser ut därinne. Det hade kunna bli ett omfattande projekt om jag säger så.

I kväll blir det en kortare tur för att se att allt fungerar som det ska och i morgon bär det av mot TOJ.

4 kommentarer:

  1. Har du vurpat på styret eller tar du i så mycket att det knäcks?

    SvaraRadera
  2. Jag vet faktiskt inte men handen på hjärtat så beror det nog på att jag är för stark :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det låter rimligt, du borde ju vetat om du ramlat eller inte tycker jag...jag märkte då att jag ramlade, mest för att ramen var i smulor iofs, axel/armbåge/höft mot asfalt märktes knappt...:-S

    SvaraRadera
  4. Höft mot asfalt märks om man gör det ordentligt :) Jag tror också på enorm styrka!

    SvaraRadera