tisdag 7 augusti 2012

Tjugor

För mig är det väldigt mentalt påfrestande att köra så långa intervaller (om det nu är rätt benämning) som 20 minuter. Och dessutom två eller tre gånger. Men för mig innebär det mer tid med hög puls jämfört med kortare intervaller som till exempel 4 minuter. Men kortare intervaller är å andra sidan mindre mentalt utmanande så en blandning av korta och långa intervaller är nog det som håller i längden.

Formen är dessvärre långt ner på stegen. Om jag ska tro på trainerns effektmätare (Tacx Fortius) så är jag sämre nu än i början av vinterträningen. Inte så lovande inför Tour of Jämtland (TOJ) men jag har en period nu där jag genomför fler högintensiva pass än normalt under sommarsäsongen. Sen får vi se vad som händer efter ett par dagars vila.

I går kväll läste jag på Tom P blogg att han varit med om en tråkig olycka på nordiska i Järvsö. Har inte pratat med honom ännu men av hans inlägg att döma så verkar det ta tid innan han är uppe i sadeln igen. Hoppas bara att han återfår motivationen att cykla snabbt och hårt igen. Krya på dig Tom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar