måndag 29 oktober 2012

Vilohelg

I helgen har vi haft besök vilket gjorde att jag prioriterade bort träningen och tog en vilohelg. Satsade mer på oxfilé, trappistöl och kakor :-) Pirac fick dessutom vara på kollo hos bekanta och det verkar ha varit gott om kakor och godis på deras party också.

Efter vilohelgen var jag dessto mer motiverad i morse, så när klockan ringde kl 5 var det inget snack om saken. Trots att termometern visade 9 grader av den kalla sorten (tyvärr) fick det bli cykling. Klädde mig lager efter lager och till slut kände jag mig redo. Trots att trikåerna är elastiska är det baske mig knappt möjligt att böja på benen, men sånt är livet som cyklist i norrland.

Just nu känns det som att det fungerar bäst att cykla på morgonen i stället för på kvällen. Vi får se hur länge det håller i sig. I morgon verkar det bli regn och riktigt blåsigt i Umeå så risken är rätt överhängande att det får bli trainer i morgon. Ett stenhårt intervallpass står härnäst på schemat och antingen blir det av i kväll eller så skjuter jag på det till i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar