onsdag 13 mars 2013

Kylan har blivit en snackis

Kylan biter sig fast i hela landet så till den milda grad att vädersverige pratar mer än vanligt om hur det är ute och hur kallt det är osv.

Jag får väl falla in i ledet och berätta om att det var -19 grader på morgoncykling i morse så det var inte läge att slarva med klädseln. Fan, vad det tar tid att klä på sig alla dessa förbannade lager med kläder alltså. Jag tror banne mig det tog mig 15-20 minuter i morse och då ligger alla kläder framme så det är den tid det tar att få på sig dom på kroppen. Känner hur frustrationen kryper innanför huden på mig bara genom att skriva om det.
Nåja, nu bor jag där jag bor och här är det kallt halva året så antingen får jag gilla läget eller flytta till varmare bredgrader. Just nu bor jag kvar och fryser.
 

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag är själv lite förvånad faktiskt men ibland finns motivationen bara där.

      Radera
    2. Stefan, har du blockerat din blogg?

      Radera
    3. Sorry sent svar, nä ingen blockering vad jag vet. Kanske FB har blockerat den sen senaste inlägget :-)
      Funkar den nu för dig??

      Radera
  2. Utan tvekan en snackis! Det är bistert att gilla cykling i vårt land ibland. :-)

    http://cykligare.blogspot.se/2013/03/var-var.html

    SvaraRadera