fredag 12 juli 2013

Bloggskugga

Semestern har pågått i en vecka nu vilket märks på mitt datoranvändande vilket slår negativt på bloggfrekvensen. I morgon avslutas U6 med en kort tempoetapp på ca 17 km och för min del har det varit tuffa dagar. Benen var trasiga när jag kom och fem dagars hårt tävlande (eg fyra plus prologen) har inte gjort saken bättre. Jämfört med förra året upplever jag att farten i klungan är högre och dessutom är sista linjeetappen både längre och hårdare med en extra backe och ett grusparti som var nära att skaka sönder både mig och cykel. Cykeln gick förresten sönder precis när vi skulle gå ut på det femte och sista varvet. Plötsligt kunde jag bara få i lättare växla och inte de tyngre och det fanns inget annat att göra än att bryta loppet. Senare felsökning visade att en fjäder har gått av i växelhandtaget.

Efter U6 är resplanen oklar men en sak är säker: Mina ben tänker ta semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar