onsdag 31 juli 2013

Träningen trappas ner

Semestern har präglats en hel del av cykling (tack Linda) och för att det inte ska ta hela dagen i anspråk har jag försökt ta mig upp på morgonen (semestermorgon) och sedan kört i ca fyra timmar. I bland mer och i bland mindre men ambitionen har varit fyra timmar om dagen. Ett par vildagar har jag förstås haft. Idag har jag avklarat det sista långpasset före Tour of Jämtland som börjar på onsdag nästa vecka. De kommande dagarna blir det lite kortare pass med lugnt tempo och ett eller två intensivare pass för att hålla kroppen igång så att den inte somnar. Sedan är uppladdningen genomförd och det är "bara" tävlingen kvar.

En trevlig sak med cykling, semester och husvagn är att jag får möjlighet att cykla på många nya vägar vilket är en förutsättning för mig för att jag ska klara av lite längre pass. Raksträckorna i Norrland skulle knäcka mig direkt under ett långpass. De duger till att köra intervallpass på tempocykeln men icket till några längre pass.

Formen då? Ja, den tro jag är på på G. Faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar