onsdag 8 december 2010

Kanooonform!

På tacxvr.com kan man både publicera en server och ansluta sig till en server med Internetracing. Har försökt hitta tillfällen när min träningstid passar något lämpligt Internetrace i den virtuella världen men det har varit svårt. Härom veckan verkade tidpunkten dock stämma och jag anslöt mig till servern. Var tyvärr lite sen så dom andra fyra deltagarna hade redan startat och kommit en bit på vägen. Jag gillar ju att köra race så jag spottade i nävarna och tänkte att trötthet är bara vekhet som lämnar kroppen och tryckte på ordentligt i pedalerna.

Det gick förvånansvärt snabbt att komma ikapp de övriga deltagarna och när jag kommit ikapp så la jag mig sist för att slicka såren lite. Jag tyckte att det gick lite väl sakta och jag behövde knappt ta i något alls för att hänga med. Så kom det en backe på 10% så jag började trycka på lite igen och såg att hastigheten var närmare 40 km/h och dom andra såg ut som att jag passerade stillastående mitt under ett fikastopp. Fick en känsla att allt inte stod rätt till när det gick så lätt och en snabb lägeskontroll bekräftade mina misstankar. Min effekt stod på 0, dvs mitt motstånd fungerade inte alls vilket var orsaken att jag blåste om dom andra i 40 blås uppför en 10% backe. Inte lönt att slösa mer tid på racet så jag hoppade av. Och jag som anade en gryende kanooonform, landade i verkligheten med ett magplask.

Tillbaks till intervallerna!

3 kommentarer:

  1. Det var SÅ det gick till på Mallis! Anledningen till att du pulvriserade oss i backarna måste ju ha varit att du glömt slå på motståndet, glasklart!

    SvaraRadera
  2. Ja, eller så beror det kanske på att jag kör på Fuji ;-)

    SvaraRadera
  3. Tycker att Per's förklaring låter troligare.

    SvaraRadera