torsdag 9 december 2010

Norwegian är flygets motsvarighet till SJ

Nästan varje gång jag åker med Norwegian är flyget försenat. Ok, att dom har rätt billiga biljetter men dom verkar ha så små marginaler att minsta lilla störning leder till förseningar. Vad tusan, ska jag betala extra för att få komma fram i tid så säg det i så fall. Som vanligt vid varje försening, lovar jag mig själv att inte flyga med luftens SJ men det verkar som att jag lyckas glömma mitt löfte alldeles för ofta. Fast efter dagens resa är jag rätt säker att jag ska komma ihåg löftet för all framtid. Idag har dom kostat mig massor av extra arbetstid i form av telefonsamtal för att boka om möten, övriga flyg, hyrbilar etc. Dessutom direkta kostnader på 3000 kr och en frustration som jag sällan har upplevt.

Antingen måste dom ta betalt för tjänsterna så att dom kan hålla tiderna eller så får dom sluta använda begreppet tidtabeller och i stället använda hålltider vilket det faktiskt är. Dom kan inte skulla alla förseningar på otur. Plex Pettersson gjorde en segerintervju med Stenis under hans glansdagar och Plex tyckte att Stenis hade haft tur som vann. Stenis svarade att det kanske var så men han menade också att det var konstigt att ju mer han tränade, desto mer tur fick han (eftersom han vann fler tävlingar). Kanske nåt för Norwegian?

JAG ÄR ARG NU

2 kommentarer:

  1. Jag hade väldigt gärna skrivit något drygt nu om tjurskallighet som tilltar med åldern... Men eftersom jag vet hur du straffar mig för spydigheter, avstår jag av hänsyn till mina stackars ben.

    Lite intressant i sammanhanget är ju att när vi var sena till flyget (Norwegian) efter Göteneracet - DÅ passade de minsann tiden :S

    SvaraRadera