onsdag 2 mars 2011

Mer utomhuscykling

Vädret är fortfarande (giv)milt för oss kirunacyklister så nu gäller det att passa på med utomhuscyklingen. När som helst kan det slå om och bli griskallt igen och tillbaka till trainern. Att få cykla utomhus är verkligen en fröjd även fast det är några minusgrader.

Jag för ingen träningsdagbok och gör heller ingen träningsplanering. Jag skulle få svårt att följa den utan jag vill ha friheten att träna efter dagsform och dagsbehov. I vinter är det också första gången som jag har tränat på en trainer med effektmätare (inte wattmätare) så jag har ingen referens från tidigare vintrar hur jag ligger till resultatmässigt. Det blir att träna vidare i ovissheten och hoppas att formen infinner sig till sommaren.

3 kommentarer:

  1. Gud va tur att du skriver wattmätare i parentes så jag förstår vad du menar ;-)

    SvaraRadera
  2. If you can't beat them, join them :-)

    SvaraRadera
  3. Första året med effekt blir som du säger, lite vilse i lingonskogen, men sen blir det riktigt roligt. :-)

    SvaraRadera