måndag 7 mars 2011

Ny kamrat

Jag läser på diverse bloggar att man kan köra på asfalt i södra delarna av Sverige. Samtidigt så har Eurosports cykelsändningar startat på allvar med Paris-Nice denna vecka.

Och här sitter jag med kassa luftrör, täpt näsa och dessutom knarrar snön fortfarande under skorna på hundpromenaderna. Att jag brukar hänga läpp över alla mina förkylningar skäms jag över eftersom det i det stora hela är bagatellartade "problem". Jag har ju till exempel kunnat montera ihop min nya Fuji i lugn och ro i helgen.

Team Norrbotten har haft träningsläger i Arcushallen i helgen. Enligt Per var dom ca 15 stycken på fedagkväll och förhoppningsvis ytterligare några till på lördagens två pass.

4 kommentarer:

  1. Vi var några fler på lördagen, typ 20-25st... Snygg hoj förresten! ;-)
    Krya på dig Mats!
    Jag håller med dig om att bilderna från södra delen av vårt avlånga land där de hojar på bar asfalt känns en aning hmmm taskigt minst sagt!!!

    SvaraRadera
  2. Snygg, och att den är snabb det behöver jag inte fråga...
    Gillar färgsättningen, strikt och enkelt, nästan som en mattsvart Orbea som jag känner till, den är dock bara snygg, inte snabb

    Men hjulen måste du byta, dom är ju ovala...

    SvaraRadera
  3. Ja, ovala hjul vill jag inte ha. Tänkte precis likadant. Hur kan man tillverka hjul under ett varumärke som heter Oval? Men HED-hjulen som jag kör race på är runda iaf :-) Kanske Orbean vaknar till sommaren :-)

    SvaraRadera
  4. Om det dyker upp 20-25 st. cyklister som vill fördriva lördagskvällen genom att cykla runt, runt, runt, runt (ja, ni fattar) på en bana som mäter 380 meter då borde vi kunna motivera dom att dyka upp på träningarna i sommar också tänker jag. Tycker jag verkar lovande :-)

    SvaraRadera