måndag 28 mars 2011

Summering av mars

Ingen upplyftande summering av träningen i mars, tyvärr. Jag kände att formen var på G i slutet på februari men två förkylningar, varav den ena med några dagars hög feber och antibiotika har tagit udden, minst sagt, av formen. Nu får jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande så kanske jag kommer igång med träningen om en vecka och sen är det bara att köra dubbelt så mycket som planerat så tar jag tillbaks den förlorade träningen rätt snabbt :-)

Han med att kapa sadelstolpen på SST ettan innan febern slog till. Motståndet till att såga i nåt som kostar typ 2 månadslöner innan man ens hunnit med premiären är väldigt stort. "Think twice, cut once" står det i manualen och det understryker ju bara att om du kapar stolpen för kort är det kört. Jag har ingen gammal cykel som jag kan jämföra sadelhöjden på utan jag fick använda trial and error principen. Kapa några mm, konstera att sadeln är för hög,  Kapa några mm, konstera att sadeln är för hög,  Kapa några mm, konstera att sadeln är för hög, ja, ni fattar...

Jag vet att att den fortfarande är för hög men nu vill jag vänta tills jag får tillfälle att cykla utomhus innan jag kapar nästa gång.

Sommar och sol :-)

1 kommentar:

  1. Intressant att du summerar mars flera dagar innan den är klar så att säga

    blir stolpen kortare om man tar ut cykeln i friska luften, konstiga dom där Fuji!?

    SvaraRadera