lördag 28 april 2012

Fortsättning på Hammarö

Eftersom jag hade ledning inför tempoloppet fick jag starta sist och hade bra rygg att gå på. Jag körde på bra men kände aldrig något släpp utan fick kämpa hela vägen. Blev tvåa, slagen med 11 sekunder och därmed av med tröjan och tv i totalen med 10 s till ledaren. På kvällen var det dags för GP och jag blir nog ingen bra GP åkare. Någonsin. Det var iaf inte idag som det hände utan jag gick i mål med klungan utan att ta någon enda lite bonussekund. Återstår att se om jag lyckades behålla andraplatsen i totalen när resultatlistorna kommer upp senare i kväll. Det var faktiskt mitt första gp i vuxen ålder och till råga på allt var det dessutom ca 100 åkare till start. Det blev alltså rätt trångt i kurvorna men disciplinen att hålla sin linje genom kurovorna fungerade bra och jag märkte bara à en lite krasch och det så ut att gå bra. I morgon är det linjeskepp på 11 mil så det är dags att hoppa i bingen och vila benen inför i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar