söndag 29 april 2012

Surt

Gjorde vad jag kunde för att knapra in de tioseku der som jag hade upp till ledartröjan inför dagens linjelopp.

Kom loss med sällskap på andra varvet med kanske knapp halvminuts lucka men lite snopet så bromsar komisarien oss för att vi nästan kört i kapp juniorklungan så då blev hela klungan samlad igen.

När vi blev släppta igen så kommer jag loss själv men blir inhämtad efter kanske en mil. Misstänker att Viktorsson som leder totalt fått köra ikapp allt själv när laget inte klara det så jag sticker direkt och kommer loss igen.

Förstår ju förstås att dom inte släpper iväg mig hur som helst men hoppas att det ska komma upp en liten grupp i stället för hela klungan. Men det blir inte alltid som man tänkt sig och hela klungan kommer susander efter kanske ytterligare en mil.

Dom sista tre milen försökte jag spara på krafterna för en sista atack steax innan mål men den räckte tyvärr inte utan jag fick rulla i mål med klungan.

Totalt blev jag fyra, tio sekunder från seger och två sekunder feån pallen. Surt surt surt, men en bra helg ändå.

2 kommentarer:

  1. No regrets, Mats! Hatten av för en strålande premiärhelg.

    SvaraRadera
  2. tackar, Tom! Ser fram mot att få svettas mot dina tider i sommar.

    SvaraRadera