måndag 6 maj 2013

Ofrivillig vila

Planen var att vila ordentligt efter urladdningen som jag gjorde på Hammarö men tanken var egentligen att få vila och vara frisk. Nu blev det i stället vila och en förkylning inklusive ett par dagars sängliggande. Allt går inte som man planerat men i morse kunde jag i alla fall cykla till jobbet och förhoppningsvis kommer kroppen att vara i träningsbart skick till på torsdag när ledigheten faller in (igen). Fram till dess får det bli lugnt och fint. Lyckades faktiskt att krocka med en bil under min cykeltur på väg till jobbet i morse.

Alltså, Umeå och dess cykelbanor skulle jag kunna skriva löpmeter om vilket jag inte har intresse av att lägga tid på men en bilist som tog sikte på anslutande genomfartsled glömde bort att det först fanns en cykelbanan som skulle korsas först. Och där kom jag cyklandes i sakta mak, med min cykelkärra på släp så hastigheten var uppskattningsvis makliga och beskedliga 15 km/h. Och tur var det för nu fick varken jag, bilen eller cykeln några skador (vad jag upptäckt ännu iaf). Fästet till cykelkärran fick sig dock en smäll så kärran är förbrukad. Tyvärr såg jag inte det förrän bilisten hade åkt vidare så kostnaden för en ny vagn för jag stå för själv.

Girot har börjat men inte riktigt kommit så långt att det byggts upp någon stämning tycker jag. För mig är Wiggins en solklar segrare och övriga tror jag faktiskt kommer mer eller mindre att vara statister till hans segertåg. Blir spännande att se hur Fredrik klarar sig i bergen. Jag antar att ju starkare Nibali kör, desto tydligare kommer Fredriks roll att stötta honom att bli. En Nibali ur form kanske kan ge Fredrik lite friare tyglar.

Undrar också hur det går för vår utomhuscyklare Wieselblad som enligt sin blogg är på träningsläger denna vecka. Bara en sån sak som friskluft under flera dagar borde göra honom 20% starkare. Lägg därtill träningseffekten så förstår ni att det bådar gott för SM-formen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar