tisdag 25 januari 2011

Hellre vardagsmat än kanonmat

För någon vecka sen var jag kanonmat på 390 W men idag klämde jag till med mina 5 tior så det stänkte om det. Känns inte som att 2-3 ggr uppfyller begreppet vardagsmat men nog känns 390 W mer överkomligt nu än bara för någon vecka sen. Fast nog får jag klämma några till innan det kvalificerar sig som vardagsmat. Men å andra sidan är tricket att ligga utanför komfortzonen vilket egentligen betyder att så snart 390 W blir vardagsmat är det inte längre träning och då måste motståndet ökas. Planen var att kunna öka till 400 W 1:a februari men förkylningen har skjutit på planen en månad framåt så jag hoppas kunna realisera ökningen senast 1:a mars i alla fall.

Pirac (alias Pirre Päronpung) är piggare och munnen verkar läka riktigt fint. Han får blötlagda kulor nu för att munnen skall läka snabbare. Det får nog gå någon vecka till innan vi kan gå tillbaka till dom vanliga hårda torrkulorna.

1 kommentar:

  1. Vad menar du Mats...? Tränar du UTANFÖR komfortzonen?!? Det låter obehagligt.
    Kör hårt med tiorna så kanske vi ses såsmåningom.
    Hälsa Pirac!

    SvaraRadera