torsdag 13 januari 2011

Inomhuscykling i Arcushallen

Till helgen bjuder Luleå CK till inomhuscykling i Arcus-hallen som har en löparbana man kan cykla på. Jag är inte helt säker på hur lång den är men jag vill minnas att det rör sig om knappa 400 m. Med linjecykeln kan man ligga på i kurvorna men kör man på ordentligt med tempocykeln så är det väldigt spännande i kurovrna om pedalen ska ta i eller om det ska gå bra. Tidigare år har vi kört lite race men i år tror jag att dom flesta vill passa på att få lite tid i sadeln. Vi får se, de som är där får bestämma.

Många passar också på att prova ny utrustning som som inte hunnits användas. För egen del har jag inte fått den nya linjeraketen så det blir att damma av en gammal trotjänare


En bild från förra årets träning i Arcushallen då jag tror att vi var 20-25 stycken cyklister som hade samlats. Också ett litet avstamp för den kommande säsongen.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni hade en bra träningshelg i Arcus!!!
    Själv kunde jag tyvärr inte komma, var tvungen att vila och låta sviterna av förkylningen dra ur kroppen :-(
    Men det drog som fan i benen kan jag säga...
    Vi ses förhoppningsvis nästa gång
    /Mats Nilsson-Luleå CK

    SvaraRadera