onsdag 19 januari 2011

I'm back

Åkte på den traditionsenligt julledighetsförkylningen och som traditionen bjuder sitter mina förkylningar i flera veckor. Läste på webben i något som skulle likna en vårdguide och där stod det att om förkylningen inte läkt ut på en vecka så sök vård. En vecka! Som bäst läker mina förkylningar ut på 2 veckor men 3 är nog mer normalt. Denna gång tog det precis 4 veckor innan jag fick tillbaks krafterna.

Var var tvungen att sätta mina ben på prov direkt så jag laddade på med 5 st tior på 390 W och jag kan berätta att det inte var mycket ström kvar på sista intervallen. Men det gick :-) Så nu är jag alltså tillbaks där jag var för 1 månad sedan. Ska försöka att inte bli stressad och träna lite extra för att hinna ikapp det man förlorat. Har ju hört talas om knäppgökar som försökt med det.

Min Lapphundskamrat sedan snart 10 år har dragits med lite tandproblem några år. Veterinären uttrycker det som att han är allergisk mot sina egna tänder vilket så klart ställer till uppenbara problem. För ett år sedan fick vi dra några tänder för att tandköttet hade dragit sig tillbaka och idag var det dags igen. Inte lika allvarligt denna gång men eftersom han börjar bli till åren vill jag inte vänta för länge med åtgärden eftersom han behöver sövas och det är slitsamt för en gammal hund.

Nu har det gått ca 8 timmar sedan narkosen och han är fortfarande helt under isen och orkar inte stå på benen. Känns inte helt ok. Hoppas att han kryar på sig under natten.

2 kommentarer:

  1. Tänk på mig som inte ens är i närheten av din watt för en månad sen, jag är ju bara 150w efter och jag kör inte ens 10 minuter långt

    Stackars Pirak, hur ska han få i sig plättarna sen i höst nu...?

    SvaraRadera
  2. Vi ska nog se till att Pirac är i form till årets höjdpunkt. Han behöver ju inte ens cykla för att få pannkisar. En riktig vinnare med andra ord :-)

    SvaraRadera