lördag 8 januari 2011

Ut med Julen

I går kände jag att det var dags att städa ut julen för i år. Något cykelväder eller annan utomhusaktivitet är det inte läge för just nu. Har varit kallt i flera dagar och inte verkar det vilja släppa heller.

Tidigare i veckan bokade vi hotell till Mallisresan i april också. Verkar vara prisvärt boende som ligger efter stranden i Palma och bara någon km från flygplatsen. I år kommer vi att bli några fler än förra året och just nu verkar det som att vi blir sju stycken som sluter upp. Vi kommer ner vid lite olika tidpunkter och stannar lite olika länge men under en vecka är vi alla sju tillsammans. Blir fantastiskt trevligt.

På tal om (h)jul så har vi haft lite mailväxling huruvida det funkar med kolfiberhjul på mallis eller om det sätter käppar i hjulen för cykling i bergen. För egen del känns det lite surt att kränga på ett par plåthjul i stället för att köra på kolfiberhjulen som följer med cykeln. Men å andra sidan är jag rätt säker på att jag kommer att ångra mig om jag åker ner till ön utan ett par plåthjul. Jag vill ju kunna köra i bergen varje dag och om det börjar regna blir det inte kul med kolfiber...

Nu är det dags att inhandla lite lördagsgodis :-)

2 kommentarer:

  1. Så mycket text, och du sparar det vettigaste till allra sista raden ;)

    Håller f.ö med ang Mallis, det kommer att bli riktigt skoj!

    SvaraRadera
  2. Jag vill ju inte blotta mina svagheter utan försöker linda in dom lite. Tycker jag lyckas beskriva det som en liten bisak som skulle utföras och inte som dagens huvudattraktion som det faktiskt var (kanske).

    Men du genomskådade mig direkt. Takes one to know one som det heter ;-)

    SvaraRadera