tisdag 19 april 2011

Häxbacken avklarad

Mellan Establiments och Puigpunyent finns en liten, liten avstickare upp till höger mellan träden som är asfalterad upp på toppen av ett berg. Drygt 3 km med snitt 10% och max 17% gör att det tar musten ur benen. Två hjältar med 39/25 fick ge upp och vända men Dyrande seglade upp som väntat. Jag kämpade på till toppen med mina 39/27 men jag var nära att kasta in handduken vid två tillfällen. Väl på toppen möts jag av Daniel som skiner ikapp med solen efter att ha fått köra säsongens första backe.


Nu har vi varit här nere och fått till fyra hela dagar och en halv dag på cyklarna och vi har verkligen utnyttjat tiden till cykling. Varje dag sticker vi ut (försöker iaf) kl halv tio och kommer hem kl sex eller strax efter. Efter dusch och middag brukar kvällen vara slut och även vi.

Nu verkar inte väderprognosen så lovande de närmaste dagarna men håll gärna tummen för att regnet håller sig borta från ön.

Natti, natti :-)

2 kommentarer:

  1. Den backen är min andra favorit backe ju. Iofs längtar jag sällan till backar, men Soller och denna är faktiskt helt ok, denna för att man knappt tar sig upp och Soller för att den är så "serpentinig" (nytt ord)
    Var lite besviken ifjol då jag trodde denna var längre och sparade mig lite i onödan och plötsligt utan att riktigt förstå det befinna mig på toppen, men iår så skall jag trycka på lite snabbare uppför den hoppas jag

    SvaraRadera
  2. Hej Mats!
    Kul att läsa, inte alls sugen nää då!!! ;-)
    Cykla på nu :-)

    SvaraRadera