onsdag 7 september 2011

Årets första trainerpass

Tittar ut genom fönstret och konstaterar att det fortfarande regnar och är halvskumt ljus. Konsulterar www.smhi.se bara för att inse att det kommer att regna resten av min vakna tid denna dag.

Hade det varit om en vecka hade jag lagt in en vilodag eller ett styrkepass (förmodligen en vilodag) men med tanke på helgens säsongsavslutning i Tidaholm klarar inte samvetet att fläska in en vilodag för att det regnar utan vill få till ett lugnare pass på ca 2 timmar. Bara att inse att trainern måste riggas för bruk efter att ha varit avställd under sommaren. Om ni undrar: Det känns sådär... Det rinner inte direkt över i motivationsburken.

Återkommer med en rapport om hur mitt mentala jag tacklade utmaningen. Om (om) jag lyckades kravla mig över den ofantligt höga mentala muren.

6 kommentarer:

  1. Äntligen trainer igen :)
    Kör så det rycker!
    ...och se till att tvåla dit gubbarna till helgen.

    SvaraRadera
  2. Trainer, gud så härligt, slippa ta på sig en massa höstkläder och plågas i vinden, bara ren njutning tillsammans med en film som man annars aldrig skulle hunnit kika på. Börjar mer och mer hålla med Tom W, varför cykla ute då man kan göra det inne.

    SvaraRadera
  3. Har inga problem med att köra trainer med tanke på skiitvädret vi haft nu i snart 2 veckor...
    Kör hårt!

    SvaraRadera
  4. Herregud så positiva inställningar det verkar finnas till trainermonstret. Kan det vara Tom W som vilseleder ;.)

    SvaraRadera
  5. Vilseledda eller inte, men roligt har vi! ;-)

    SvaraRadera
  6. Kul kan det aldrig bli, tyvärr :-) Däremot är det helt nödvändigt och jag har redan målet för 22 juni 2012 klart.

    SvaraRadera