tisdag 13 september 2011

Post race depression

Hökensås linjet blev en slitsam historia. Senior, elit och junior startade samtidigt och vi skulle köra 3 varv och totalt strax under 10 mil. I slutet på varje varv var det en backe på ca 100 m stigning som var riktigt slitsam för mig. Efter första varvet kom jag loss i en liten grupp men vi ble ikappkörda direkt och då kontrade någon okänd och 5 åkare kom loss. Satt fast i klungan med mjölksyra och fudnera under någon sekund om jag skulle försöka köra i kapp men förkastade förslaget.

Sedan försökte jag komma loss vid ett flertal tillfällen och lyckades också några ggr men vi blev alltid inhämtade och när det blev spurt efter att ha kört uppför backen en sista gång kände jag bara hur mjölksyran killade i benen och sedan hände inte så mycket mer och jag rullade i mål mitt i klungan. Känner mig ändå nöjd att kunna vara delaktig i farthållningen hela racet.

Nu är tävlingssäsongen slut för 2011 och jag kanske får motivation senare i höst att skriva en sammanfattning. I korthet kan jag i alla fall konstatera att resultatrutan blev rätt tom i år. Nya tag nästa år :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar