lördag 24 september 2011

Ett beslut är fattat

Har velat hit och dit om jag ska köpa en mtb eller en cross för att köra på i höst och i vinter. Båda alternativen har sina för- och nackdelar men nu har iaf lotten fallit på cross-alternativet och självklart en Fuji.

Idag blev det höstsäsongens första långpass med Gimonäs och om någon frågar mig så var det ett högt tempo, vilket jag gillar. Vill inte bränna tid på slappa långpass utan det ska vara tempo.

I morgon arrangerar Gimonäs ck Bikeboost MTB och eftersom jag inte har någon MTB-cykel kommer jag att dra mitt strå till stacken genom att assistera Tom P med tidtagningen. Planen är att få igång Eurosportplayer för att kunna följa herrarnas linjelopp. Dock har jag inga större förhoppningar på att eländet skall funderar för en gångs skull. Mitt förstånd klarar inte av att förstå hur man kan låta ett sånt starkt varumärke som Eurosport rimligen är, att förfalla genom att inte se till att deras player fungerar. När man tar betalt för något som man sedan inte kan erbjuda kunderna är bedrägeri. Eftersom hoppet är det sista som överger en cyklist så håller jag tummarna för att det ska fungera.

2 kommentarer:

  1. Hej Mats och tack för intressant blogg. Och så till min fråga, vart köper du din /dina Fuji cyklar. Häls. Erik Bring

    SvaraRadera
  2. Hej Erik! Enligt mig är Fuji ett cykelmärke med hög kvalitet till rätt pris och gärna något jag rekommenderar.

    Den första landsvägscykeln blev en Fuji av en tillfällighet men sedan dess har jag faktiskt aldrig köpt något annat märke än Fuji.

    Jag köper mina cyklar av Egons cykel i Östersund http://egons.nu. På hemsidan är det lite skralt med nya modeller så titta på fujibikes.com. Där ligger alla nya (och gamla) modeller. Det är inte säkert att Egons har alla modeller hemma men det tar dom säkert hem om det är något dom saknar.

    SvaraRadera