söndag 8 januari 2012

Det blir bättre

Förkylningen verkar gå mot sitt slut för denna gång och jag tjuvstartade lite idag med 35 minuter lugnt trampande på trainern. Ingen succé men ändå skönt att få trampa lite för första gången på en och en halv vecka.

Nytt år och lite nya ideer. Tänkte prova på att kombinera mina cykelturer till jobbet ibland med att ta en extra sväng för att ändå få lite träning när jag ändå är ute och cyklar. Blir lite speciellt med cykelkärran på släp men den kan faktiskt vara bra att ha när det är kallt för att den drar ner farten. När det blir lite varmare kanske jag häktar av kärran på Piracs hunddagis. Jag får säkert putsa på planerna efterhand och vissa dagar får det bli vardagscykeln blandat med hundpromprompis till hunddagis och jobb.

2 kommentarer:

  1. Jobbpendling at its finest helt enkelt. Det har jag provat i massor av år. Min familj lever i tron att Obbola ligger på vägen till jobbet mellan Sörfors och Strömpilen.

    SvaraRadera
  2. Jag har ju inte haft så långt till jobbet någon gång att det har räckt till ett träningspass men så kom jag ju på att man inte nödvändigtvis behöver köra närmaste vägen. Det finns inte bara genvägar utan även omvägar. Tog ett tag innan jag insåg det.

    SvaraRadera