söndag 29 januari 2012

På plats på Grand Canaria




Idag har jag genomfört premiären på GC. En tur som nog var tre timmar uppför och kanske halva tiden tillbaka utför. Ankomsten till hotellet blev dock betydligt senare än planerat så det hann bli de skymning och mörker innan jag kom tillbaka till hotellet.

Det blev lite spännande mot slutet när batteriet i GPS:en började knorra innan jag hade någon kolla på var jag var. Plus att jag fick brassa genom Las Palmas i mörker utan lyse gjorde att nervositeten var påtaglig sida biten.

Nu gick det bra till slut men hädanefter kommer jag att ha lite större marginal till kvällsmörkret. Det var iaf en häftig känsla att få köra på racern igen efter att ha tröskat med crossen några månader. I morgon bitti tänkte jag besöka upp en cykelbutik i närheten så kanske dom kan tipsa om några roliga rundor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar